Ezt mindenki megeszi: tejszínes zöldbab főzelék
2019. augusztus 08. írta: TH Veszprém

Ezt mindenki megeszi: tejszínes zöldbab főzelék

A múlt heti szabim a "homecation" jegyében telt, vagyis otthon vakációztam. Remek alkalom arra, hogy kipróbálunk olyan dolgokat, amiket egyébként nem szoktunk. Nekem az egyik ilyen a főzés.

Bár tudok főzni, de nem szeretek, a férjem meg igen, szóval nagyon egyszerű a felállás nálunk. Ő főz én meg nem. Múlt héten azonban eléggé nem bírtam mit kezdeni magammal otthon ezért neki álltam főzni. Első nap csak muszájból, de aztán konstatáltam, hogy egyedül, nyugodtan, időmegkötés és beleszólogatás nélkül nagyon is pihentető dolog főzni. Szóval egész héten megtartottam ezt a jó szokásomat és főztem.

zoldbab.jpg

Elsőként zöldbab főzeléket tejszínesen, csirkemell pörkölttel. A tejszínes zöldbabfőzelék receptjét kamaszkori emlékeim legmélyebb bugyrából kellett előbányásznom, amikor is egyszer felmentem Pestre az akkor már huszonéves barátnőmmel. Nem tudom már hogy hogyan és milyen okból, de elvetődtünk az ő barátnőjének a bátyjához, aki nem ugyan nem volt otthon, de kiderült, hogy szakács és tele a mélyhűtője finom kajákkal (szerintem ezért mentünk oda, most, hogy belegondolok). Az egyik Rámás dobozban (erre is tisztán emlékszem) zöldbabfőzelék volt. Kamaszként felhívtam a két idősebb lány figyelmét, hogy én ezt tuti nem eszem meg, lévén, hogy utálom, mire a szakácshúg mondta, hogy kóstoljam meg, mert ezt tuti megeszem. És tényleg. Finom, édeskés, krémes zöldbabfőzelék volt. Anyukámnak úgy kellett az ízek elmondása alapján kitalálni, hogy hogy kell készíteni. Lefőzött egy pár adagot, amire sikerült az eredetit prezentálni, de megérte, mert onnantól nemcsak én, hanem az osztálytársaim is szerették a zöldbabfőzeléket.

Na, szóval a kánikulában eszembe jutott ez a nyári emlék a modern kornak hála megtaláltam a tejszínes zöldbabfőzelék receptjét is, amit kis módosításokkal megfőztem, és újra olyan volt! Krémes, lágy, édeskés, omlós, könnyű. Szóval ajánlom mindenkinek ezt a receptet, aki szereti vagy szeretné megszeretni a zöldbabot.

A képek most stock fotók, mert sem kedves, sem időm, sem helyem nem volt fotózgatni és lássuk be, nem is tudok... De a zöldbabfőzelék az zöldbabfőzelék, szerintem mindenki el tudja képzelni.

süti beállítások módosítása