Tartós gél lakk otthon, egyszerűen
2018. október 26. írta: TH Veszprém

Tartós gél lakk otthon, egyszerűen

Részemről szeretem, ha rendben vannak a körmeim, de nem szeretek a lakkozással bajlódni. Ha te is így vagy ezzel, megmutatom, hogyan egyszerűsítheted le a procedúrát.

zseles_lakkozas_otthon.jpgNem mindenkinek létszükséglet a körömlakk, de én szeretem és szalonképesebbnek is érzem magam szépen manikűrözött kézzel, visszafogott körömlakkal. Régebben elzárkóztam a zselés lakktól, de aztán valahogy mégis rátaláltam és ez a viszonylag új vívmány lett mindennapjaim megmentője. Két hetente vasárnap a délutáni órákban leülök és kb 1,5 óra alatt megcsinálom a manikűrt és lakkozást, ami a következő két hétben gyönyörűen kitart és egy gonddal kevesebb. Ha nem nőnének ilyen marha gyorsan a körmeim elég lenne három vagy négy hetente is.

Szeretném leszögezni, hogy nem vagyok profi manikűrös, csak megnéztem a kapcsolódó videókat a youtubeon, beszereztem ami nekem, majd nekiálltam gyakorolni. Díszíteni nem szeretek és nem is tetszik.

Kinek való az otthoni zselés lakkozás?

  • aki nem szeret "körmöshöz" járni
  • aki szeretne, de túl drágának tartja
  • aki nem szereti, ha gyorsan lepattog a körömlakkja
  • aki nem tud vigyázni a körmeire, mert a gyerek és a házimunka mellett egyszerűen nem lehet
  • akinek kicsit gyenge a körme, de szeretné megerősíteni
  • akinek nincs ideje és türelme megvárni, hogy megszáradjon a lakkozása

Szóval, miután jó pár hónapig nézegettem a videókat, olvastam a témában, néztem meg igazi manikűrösöket, hogyan csinálják, úgy döntöttem, én is belevágok, mert végső soron ez is csak egy körömlakk, csak a levegő helyett lámpa alatt szárad.

A következőket kell első körben beszerezni az otthoni manikűr szalonhoz:

dsc_1333.jpg

1. LED-es UV lámpa: én az Aliexpressen vettem. 4 dollárért (kb. 1200 Ft) már teljesen normálisak vannak.

2. Acid Free Primer: ez egyfajta ragasztó, a zselés lakk alá kell felvinni, ettől lesz tartós. Nem érdemes kispórolni, mert az a tapasztalat, hogy enélkül lejön a lakk. Én Crystal Naileset  használok, szerintem életem végéig elég lesz ez az üveg. Ára: 2000 Ft

3. One Step gép lakk: próbálkoztam a rendes három komponensűvel is, vagyis, alap, fedő és gél lakk, "de amióta rátaláltam a Profinails One Step gél lakkjára, nem akarok mást használni". De tényleg. Szépek a színek, tartós, fényes és kis kiszerelésű, ami otthoni használatra szerintem jobban megéri, mint a nagy. Fodrászkellékeseknél kapható, egy üveg 1100 Ft.

4. Manikűrözéshez: manikűr kaparó, bőrvágó olló, reszelő, bufferelő. A manikűr kaparó egy fém eszközt jelöl, egyik végén körömágybőr visszatolóval, kis kaparó késsel a másikon. Ezzel szoktam a körömágyat visszatolni, illetve a lakk eltávolításánál is segítségemre van a késes része.Én Szilágyi félét használok, szintén 1000-1500 Ft körül beszerezhető. A bufferelő egy speciális habszivacs szerű reszelő, aminek lényege, hogy a lakkok felkenése előtt eltávolítja az esetleges maradványokat és előkészíti a köröm felületét a lakkozásra. A bufferelő egy pár száz forintos tétel, de használata elhagyhatatlan.

Mindent összeadva kb 5000-6000 Ft-ból simán elkezdhető az otthoni géllakkozás. Én kéthetente megmutatom a férjemnek, hogy milyen szépet csináltam és dicsérjen meg, mert most spóroltam 4000 Ft-ot.

És most jöjjenek a gél lakkozás lépései.

A köröm előkészítése

Ez a leghosszadalmasabb folyamat.

A galériában a lakk eltávolításának a lépései

1. Előző lakkozás eltávolítása:  Ezt kétféle módon tehetjük meg. Egyik a leoldás. A körmök felszínét kicsit megreszeljük, majd Acetonos (az aceton mentes nem jó) körömlakk lemosóval átitatott vattapamacsokat teszünk rá. Alufóliával szoktam bebugyolálni, hogy rajta maradjon a vatta és ne illanjon el az aceton. Kb 10-15 perc múlva a lakk leválik hólyagosan. A maradékot a fém kaparóval óvatosan lekaparom, majd a bufferelővel a maradék ragasztót is leszedem. Hátránya, hogy az aceton nagyon kiszárítja a körmöt és a körömágy bőrét is.

Másik módszer a reszelés, de ezt csak nagyon óvatosan szabad csinálni. Egyszerűen egy körömreszelővel lereszeljük a köröm felszínéről a lakkot. Nagyon vigyázzunk, mert én egyszer annyira lereszeltem, hogy hetekig tartott, amíg visszanőtt, addig minden fájt, ami a körmeimhez ért.

2. Manikűrözés: most van itt az idő a köröm formára reszelésére és a körömágybőr eltávolítására. Erre szerintem mindenkinek megvan a bevált rutinja. Én először hátratolom a bőrt, a kaparó késes végével megkapargatom óvatosan a körömágynál, majd bőrvágó ollóval levágom a kiálló, berepedezett részeket. Ha kész, a bufferelővel átbolyhozom a körmöket, így  lejön a maradék lakk és ragasztó is. Ezt a lépést ne hagyjuk ki, különben nem fog jól tapadni a lakk.

3. Por és zsírtalanítás: mossuk meg alaposan a kezünket szappannal vagy mosogatószerrel, majd töröljük szárazra egy papírtörlővel vagy egy tiszta, nem szálazó törölközővel.

Ha eddig eljutottunk, túl vagyunk a nehezén, innen jön az élvezetes rész.

Lakkozás

dsc_1340_1.jpg

1. Savmentes primer: a savmentes primerrel vékonyan kenjük be a körmöket és várjunk 1-2 percet, amíg picit megszárad. Ragacsos marad, de ez a dolga. Ne fogdossuk.

2. Lakkozás: Lakkozzuk ki vékonyan az egyik kezünk négy ujját, majd szárítsuk egy percig. Utána a másik kezünk négy ujja jön, szárítás, majd a két hüvelykujj, szerintem a legjobb külön-külön. Azért ebben a sorrendben csinálom, mert így nem folyik meg a lakk. Vigyázzunk, hogy a lakkot csak a körmünkre kenjük, ne menjen belőle a körömágyra, különben égetni fog és csúnya lesz. Figyeljünk arra is, hogy a rétegek tényleg vékonyak legyenek és, hogy a körmök végén vízszintesen is húzzunk egy csíkot, így tartósabb lesz az eredmény. A lámpa alól kivéve a körömlakk már meg is száradt, mehetünk és csinálhatunk bármit, nem fog elkenődni.

Hát nem csodálatos?

Ha kedvet kaptál az otthoni lakkozáshoz, először javaslom, hogy te is nézz meg pár videót a témában. Szerintem a Crystal Nails videói a legjobbak és itt biztos, hogy szakemberektől kapsz tanácsot.

 

 Ha tetszett a cikk, kövess Facebookon vagy Instagramon, ahol még több tartalmat osztok meg a követőimmel.

süti beállítások módosítása