Egyszerű böjti étel - Édes krumpli babbal
2020. március 10. írta: TH Veszprém

Egyszerű böjti étel - Édes krumpli babbal

Ahogy végre kezd kicsit jobbra fordulni az idő és egyre többet süt a nap is, szerencsére a nehéz ételeket is egyre kevésbé kívánom. Azért még messze vagyok ilyenkor attól, hogy ropogós salátát akarjak rágcsálni, de legalább már a zsíros ételek látványa kevésbé dobogtatja meg a szívemet.

chipotle-sweet-potato-salad-with-pepitas-and-black-beans.jpg

A kép illusztráció

Idén elterveztem, hogy a 40 napos böjt ideje alatt én is visszafogom magam kicsit és legalább szerdánként és péntekenként nem eszem húst, illetve naponta csak 3x eszem. Ezt egyébként nehezebb megvalósítani, mint hittem, mert a húsos dolog még csak-csak, nem én vagyok a világ legnagyobb húsevője, de a háromszor való étkezés próbálgatása közben döbbentem rá hogy:

1. Sokat nassolok

2. Régóta éreztem igazi éhséget

Vagyis képes vagyok egész nap rágogatni valamit, itt egy kis falat, ott egy kis nass és ráadásul nem is azért eszem, mert éhes vagyok, hanem mert evés idő van. Szóval régóta először tapasztaltam meg a gyomorkorgásos éhséget. Nesze neked 30 feletti városi életmód!

De mivel rá kellett jönnöm, hogy egy kis éhezés külön jó közérzetet biztosít, elő is kerestem pár jól bevált, de egyszerű receptet. Az egyik ilyen a babos édes krumpli, ami egy nagyon gyors, ám annál ízletesebb fogás. A bab fehérje és a krumpli lassan felszívódó szénhidrát tartalma pedig sokáig jóllakottság érzést ad, nassolni is kevésbé támad kedvem tőle.

Hozzávalók:

  • 2 db édesburgonya
  • kb egy fél póréhagyma
  • 1 paradicsomos/csilis babkonzerv. Én általában a csilis fehérbabot szeretem
  • sajt
  • só, bors, olaj

Az édesburgonyát és a póréhagymát kockázd fel és egy kis olajban forgasd meg egy kis sóval, borssal vagy ízlés szerint egyéb fűszerrel. Tedd be a sütőbe 180 °C-ra kb 25-30 percre (lehet, hogy kevesebb), ameddig meg nem pirul, át nem sül. Ezután öntsd rá a babkonzervet, reszelj rá egy kis sajtot és mehet vissza a sütőbe pár percre. Mivel a bab már kész, elég neki annyi idő, hogy a sajt megolvadjon. És ennyi! Csinálhatod csípősen, nem csípősen, máshogy fűszerezve, nem számít. A lényeg, hogy ennél egyszerűbb és táplálóbb ebédet nem nagyon ismerek.

A borítókép oka a következő. Szegény valójában így néz ki.

baboskrumpli2.JPG

Biztos van étel stylist, aki ebből egy guszta fotót csinál, de az nem én vagyok.

 

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, akkor kövess a Veszprém Home Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal várlak.

Instagramon is jelen vagyok Itt olyan képeket és rövid bejegyzéseket találhatsz a bloggal kapcsolatosan, amelyek nem jelennek meg a posztokban, érdemes itt is követni.

Ha pedig még több inspiráló képet szeretnél nézegetni, akkor kövess Pinteresten, ahol téma szerint válogatom ki a jobbnál jobb képeket.

süti beállítások módosítása