Meditáció ádvent időszakában avagy horgolás kezdőknek
2018. december 13. írta: TH Veszprém

Meditáció ádvent időszakában avagy horgolás kezdőknek

Nem vagyok egy nagymama szintű horgoló, de időről időre elkap a láz és olyankor napokig vagy hetekig képes vagyok kényszeresen horgolni. Rendkívül megnyugtató, csillapítja az elmét, oldja a szorongás. Legalábbis miután jól begyakoroltuk.

horgolt_csillagok.jpg

Horgolni 15 éves koromban tanultam meg, amikor egy hétre elmentem a szomszéd városban lakó unokatestvéremhez. Nem is értem, neki hogy jött a horgolás, de minden esetre nagyon tetszett a bikinije, amit ő készített. Mondta, hogy szívesen megtanít, de csak jobb kézzel tud. Én meg ugye balkezes vagyok. Sebaj, úgyis sokszor meg kell erőszakolnom magam a jobbkezesek világában, csináljuk! És akkor azon a nyáron megállás nélkül bikinit horgoltam magamnak. Ami soha nem készült el. Továbbfejlődni sajnos nem tudtam, mert nem volt a környezetemben hozzáértő rokon vagy ismerős, szóval 5-6 évre, a youtubos oktatóvideós és az internet elterjedésééig hanyagoltam a horgolást.

Aztán nem emlékszem már hogyan, de ráakadtam egy nagyon jó kis honlapra, ahol gyönyörű fonalak mellett lépésről lépésre el lehetett sajátítani a horgolás alapjait. Könnyen, magyarázós videókkal illusztrálva, angol szótárral, mindennel. Ezzel kezdjük, ha nincs, aki megtanítana. Azóta a lap kicsit átalakult, de a videók és leírások szerencsére maradtak: https://kacskaringo.hu/blog/50_horgolosuli-lecke1.html. Itt egy újabb horgolós egy-két év következett, vizsgaidőszakokban nyugtattam ilyen módon az idegeimet és vittem magammal mindenhova egy gombolyag fonalat és egy tűt.

Aztán jó pár évig nem vagy csak nagyon ritkán horgoltam, hogy idén újra felfedezzem magamnak ezt a csodás meditációt. És miért nevezem már sokadszor meditációnak? Mert tényleg az! Odafigyelést igényel, de maguk a mozdulatok egy kis gyakorlás után teljesen gépiesség válnak, csak a sorokat ismételgetjük magunkban, mint egy mantrát. Ez bizonyítottan feltölt, kikapcsol, oldja a szorongást és csökkenti a vérnyomást. (Tényleg, csomó cikk van a témában pl. EZ, EZ, EZ.) És mikor, ha nem az év végi hajrában van erre a legnagyobb szükségünk? Egyrészről a testünk és az elménk szeretne lecsendesedni, hiszen sötét van és hideg. Másrészről nem tehetjük meg, mert minden napra jut valami karácsonnyal/gyerekkel/munkával kapcsolatos teendő, ami nem tűr halasztást, hiszen mindjárt év vége. Ilyenkor még szórakozni is muszájból kell.

Egy dologra figyeljünk nagyon: ne kapjunk idegrohamot, ha nem sikerül a minta elsőre, másodikra vagy harmadikra. Gyakoroljunk csak egy-két félét, mert a lényeg a megnyugváson van és nem azon, hogy rögtön minden úgy nézzen ki mint a legszebb Pinterest képen. Válasszunk 4 mm-es horgolótűt és egy hozzá való sima felületű fonalat. Horgoljunk az ünnepekre hangolódva hópelyhet, csillagot, kört, ezek egész egyszerű minták, gyorsan készen vannak, hamar sikerélményt adnak. Egy egy jól sikerült darabot adhatunk elajándékozhatunk vagy gyönyörködhetünk benne a saját karácsonyfánkon.

Tehát ünnep előtti pihenésre fel az alábbi egyszerű mintákkal:

hopehely_1.jpg

Tényleg pár perces minta és videó is van hozzá. Megtalálod: ITT

horgolt_csillag.jpg

Itt inkább ezt a videót kövessétek, nagyon szépen és egyszerűen megmutatja, hogyan lehet csillagot készíteni.  A japánok egyébként is nagyon jó mintákat csinálnak.

kor.jpg

A kör egyszerű és könnyen díszíthető. Lehet rá varrni gyöngyöt, vagy kis fából készült díszt, mint ahogy én tettem (nyitókép).

Ja igen. A végén én kikeményítettem a díszeket, amihez 1 evőkanál étkezési keményítőt oldottam fel kb 4 dl vízben. Ezt a keveréket kell felforralni (de nem sokáig, mert akkor szétesik a keményítő). A forró oldatba belemártottam a díszeket, egy konyharuhával kinyomkodtam a felesleget és egy folpackkal bevont hungarocelldarabra gombostűvel feltűztem formára igazítva. Ez a művelet elhagyható, nem keményítve is szépek.

Ha ez nem elég és te még több és több mintát szeretnél, ajánlom a Pinterestet, mint a kifogyhatatlan ötletek tárházát. Az én horgolós táblámat itt találod:

 

Inkább másfajta díszeket készítenél? Próbáld ki a legegyszerűbb és leglátványosabb papírból készült díszeket:

Papír karácsonyi díszek: zero waste, zero forint

 

 

süti beállítások módosítása