A tökéletes cukormentes házi granola
2019. november 20. írta: TH Veszprém

A tökéletes cukormentes házi granola

Évek, sőt lassan évtizedek óta általában müzlit vagy zabkását eszem reggelire. Azért érthető okoból néha megunom. Mostanában jött divatba a granola, de a legtöbb bolti vagy nagyon drága vagy valamilyen édesítővel van tele, legyen az természetes vagy mesterséges. Én olyat szeretettem volna, ami nem kerül többe, mint az ebédem és nincs benne édesítő sem. Végül sikerült találnom egy jó receptet. Egy adag maximum 1.500 Ft és kb 2-3 hétig elég (vagyis a legextrább hozzávalókat is belepakolva kb 100-125 Ft-ra jön ki a napi adag).

reggeli.JPG

Hozzávalók:

  • 1 kg aprószemű zabpehely
  • 15-20 dkg olajos mag (én vegyesen szoktam kesut, diót, mogyorót, mandulát, napraforgót. Jó sok maggal szeretem))
  • 1 zacskó aszalt gyümölcs (én felváltva szoktam szilvát, áfonyát, mazsolát, almát de akár mi mehet bele. Ha fontos a cukortartalom, alaposan olvasd el a csomagolást)
  • fél bögre olaj (mindegy milyen, én olivát használok)
  • örölt fahéj (ettől lesz édes és ez ad hozzá egy kis pluszt)

Opcionális:

  • időjárástól függően egyéb fűszer (télen meg mehet bele még kardamom, ánizs vagy amit szeretsz, nyáron mondjuk reszelt citromhéj)
  • egyéb gabona ízlés szerint (nálam szokott otthon mindenféle lenmagpehely és egyéb érthetetlen dolog lenni, pont jó alkalom arra, hogy felhasználjam ezeket)

 

A hozzávalókat jól összekeverem egy nagy tálban, hogy mindenhol olajos legyen. Először nem akarod elhinni, hogy elég lesz az olajmennyiség, de aztán kiderül, hogy de. Előmelegítem a sütőt 180 fokra és egy tepsiben jól szétterítve, néha megkeverve 25 percig sütöm.

Egy csatos üvegben eláll, én banánt vagy fagyasztott gyümölcsöt szoktam hozzá enni és tejjel öntöm föl, de itt tényleg mindenki csinálja amit jónak lát.

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, akkor kövess a Veszprém Home Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal várlak.

Instagramon is jelen vagyok Itt olyan képeket és rövid bejegyzéseket találhatsz a bloggal kapcsolatosan, amelyek nem jelennek meg a posztokban, érdemes itt is követni.

Ha pedig még több inspiráló képet szeretnél nézegetni, akkor kövess Pinteresten, ahol téma szerint válogatom ki a jobbnál jobb képeket.

 

 

süti beállítások módosítása