DIY- mártott papír
2021. március 21. írta: TH Veszprém

DIY- mártott papír

Ha még maradt egy kis energiád és alkotókedved, nem túl eszközigényes, látványos és hasznos a saját készítésű papír. Ebben a bejegyzésben megmutatom a folyamatot és adok pár ötletet, mire lehet használni.

cimlap_4.jpg

Tavaly év végén kaptam egy Praktika magazint, abban láttam a mártott papír ötletét, de már Pinteresten is nézegettem egy ideje. A karácsony előtti kézműveskedő lázamban neki is álltam és csináltam belőle jó sokat. Már akkor láttam, hogy ez húsvétra is nagyon jó lesz, sőt egy csomó mindent lehet belőle csinálni. Karácsonykor képeslapként küldtem el. A gyerek rajzolt rá, én írtam és elküldtük a rokonoknak, barátoknak, olyan igazi régies módon postán. Nagyon nagy volt az öröm mindenki részéről :)

Most húsvétra könyvjelzőt készítek belőle préselt virágokkal. Mutatom is hogyan. 

Eszközigény:

  • 2 db képkeret
  • egy darab szúnyogháló, minél kisebb lyukú, annál jobb
  • aprító gép
  • mindenféle maradék papír
  • kicsit mélyebb tepsi
  • valamilyen festék (elhagyható, nekem ikeás volt itthon, szép színeket csinált, de maradhat nyersen is)
  • szárított virág (itt nincs benne, de most tavasszal fogok bele rakni virágot és festéket nem)
  • jó sok konyharuha (ezt érdemes előkészíteni, mert kell a víz felitatásához

eszkozok.jpg

Eszközök

És most nézzük a készítés folyamatát.

papirfecnik.jpg

Mindenféle maradék papírt tépkedj apró darabokra és tedd be az aprító gépbe. Önts hozzá kb. 2-3 dl vizet. Én. E.ON számlákat használtam, teljesen megfelelt a célnak. Fényes újság nem lesz jó, annyi a kritérium, hogy matt papír legyen.

pure.jpg

Önts hozzá egy kevés festéket és turmixold össze. Ha turmixolás előtt kicsit ázik, jobban felszívja a vizet.

keret.jpg

kertet.jpg

Fogj két db egyforma képkeretet. Az egyikre feszíts ki egy szúnyoghálót, majd fordítsd őket egymással szembe. Egy mélyebb tepsit tölts meg kb. félig vízzel.

 

martas.jpg

Rakd rá a keretet a víz felszínére, miközben összefogod. Fogj egy keveset a papírmasszából, majd oszlasd szét óvatosan a víz felszínén a szúnyóghálón. Addig egyengesd, ameddig nem jut mindenhova kb. egyforma vastagságban. Amikor csinálod, érezni fogod meddig engedd a vízbe a keretet és hogyan egyengesd a papírt, milyen vastagság lesz a megfelelő. Minél vékonyabb rétegben teríted szét, annál szebb lesz a végeredmény, de annál nehezebb vele dolgozni.

leboritas.jpg

Ha kész, emeld ki. Vedd le a felső keretet, majd óvatosan, egy határozott mozdulattal borítsd rá egykonyharuhára. Egy másik konyharuhával erősen, de óvatosan itasd le a tetejéről a vizet. Nyomkodd le alaposan. Ha kinyomkodtad belőle a vizet, vedd le róla óvatosan a keretet. A konyharuhával együtt tedd egy sima felületre. Ha jó idő van kint, a legjobb, ha a napon hagyod megszáradni.

kesz.jpgkesz2.jpg

Pár próbálkozás után rá fogsz érezni és nagyon jól bele lehet jönni. Nekem ezek a színek lettek. Leírni bonyolultabb a folyamatot, mint csinálni. Kicsit rákészülős, de egyáltalán nem vészes, és egyszerre meg lehet csinálni egy csomót. Kb. egy-két nap alatt szárad meg télen, nyáron napon egész biztosan gyorsabb.

Ha nem teljesen világos a leírásom van további ötleteket keresel, erre a Pinterest táblára gyűjtöttem még egy csomó ötletet és videón is megnézheted a folyamatot.

konyvjelzo_1.jpg

Nekem a kedvencem a könyvjelző. Idén ezt tervezem húsvétra :)

nevjegykartya.jpg

A névjegykártya is nagyon jó ötlet, főleg olyan vállalkozásnak, aki valamilyen kreatív vonal mozog.

udvozlo_kartya.jpg

Ha kicsit vastag lett vagy sok virágot akarunk bele tenni, akkor így is készíthetünk belőle üdvözlő kártyát.

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, akkor kövess a Veszprém Home Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal várlak.

Instagramon is jelen vagyok Itt olyan képeket és rövid bejegyzéseket találhatsz a bloggal kapcsolatosan, amelyek nem jelennek meg a posztokban, érdemes itt is követni.

Ha pedig még több inspiráló képet szeretnél nézegetni, akkor kövess Pinteresten, ahol téma szerint válogatom ki a jobbnál jobb képeket.

 

süti beállítások módosítása