Pimp up the toilet!
2023. március 22. írta: TH Veszprém

Pimp up the toilet!

Ha elged van az unalmas, fehér vagy bézs wc-ből és tetszik a dark mood, akkor nézd meg, hogyan alakítottam át a saját wc-met.

A wc általában nem a kedvenc helyiség, sokan raktárnak használják, ott tartják a felmosót, létrát, egyéb háztartási eszközöket. Szerintem ez nagy hiba, mert az egyébként sem gusztusos funkciót még gusztustalanabbá teszi. Ezen kívül nem csak a család, hanem a vendégek is gyakran használják ezt a helyiséget, ezért fontos, hogy tiszta és esztéikus legyen. A mi napunk is jobban indul egy szép mellékhelyiségben, főleg ha máshol nem is nagyon van nyugtunk :)

ilyen_volt.jpg

Ilyen volt a kiinduló állapot. Az alappal elégedett voltam, de kicsit unalmasnak találtam

Amikor beköltöztünk a házunkba, ragaszkodtam hozzá, hogy minden falunk fehér legyen. Egyrészt a fehér fal könnyebben javítható és ez kisgyerek mellett nekem fontos volt, másrészt nem volt sem időm, sem kedvem színeket kitalálni a felújításkkor. És nem utolsó sorban a fehér világos, letisztult és mindenhez megy.

A wc csempéje a fürdőjével egyező. A padlóra 6 szögletű járólap került, a falra derék magasságig metrócsempe állítva és a londoni metrókat idéző szegély (leglábbis az én fejemben ilyen a londoni metro, nem tudom milyen, de kérek mindenkit, ne rombolja le az illúziómat). A kézmosó és azt tartó kis szekrény elkészítése 1,5 évig váratott magára, mert tervezői válságban voltam. Végül a diófurnér vonalat vittem tovább (ilyen a konyhabútorunk és könyvespolcunk is), egy egyszerű négyzetes kerettel. Igazi fa furnér, asztalos által méretre készítve. A csap sajnos sima króm, mert akkor még nem találtam megfizethető és méretre megfelelő fekete csapot, pedig azt szerettem volna.

A képet én készítettem egy korábbi diy projektem során egy művészeti naptárból és hungarocell stukkóból. Erről ITT írtam korábban.

Aztán tavaly ősszel újra ihletet kaptam, elkapott a festési láz, megferőzött a dark mood divat és eldöntöttem, hogy akkor én most kifestem a wc-t. A sötétkékre esett a választásom. Hogy ne legyen olyan komor (mert a falak üresen elég ilyesztőek  voltak), beszereztem még pár réz színű kiegészítőt, plusz tükröt, hogy visszaverje a fényt és ezzel is világosítsak és egy szép, kézi szövésű szőnyegre is sikerült szert tennem, ami remekül illett a hangulathoz. A küszöb és a kilincs eleve réz volt, direkt nem szilózom őket, hogy inkább matt és rusztikus hatást keltsen.

A többi kiegészítővel is úgy operáltam, hogy ne csak esztétikus legyen, hanem praktikus is. A mosdószekrény aljába lehet tenni a higéniai termékeket, a wc papír tartó egyben telefontartó is, a falon pedig van egy mozgásérzékelős éjszakai lámpa, hogy ne kelljen éjjel erős világítást kapcsolni és ne induljon el a ventillátor.

ilyen_lett.jpg

Ilyen lett a végeredmény

Vigyázni kell, mivel a sötét fal kidobja a falhibákat, a miénk nem is túl szép, sokat kellett aláglettelnem és így sem sikerült egyenletesre a végeredmény. Ha újra kezdeném, direkt foltosra festeném szivaccsal. A festék egyébként direkt vizes helyiségekbe való, mosható, dörzsölés álló, szóval könnyen tisztítható.

Kedvenc makeover bloggerem, Alexandra Gater is most csinált egy nagyon hasonló wc-t, ami nagyon felvillanyozott, ugyanis az enyém előbb készült :). ITT a youtube linkje, ajánlom a videóit, nagyon szeretem nézni.

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, akkor kövess a Veszprém Home Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal várlak.

Instagramon is jelen vagyok Itt olyan képeket és rövid bejegyzéseket találhatsz a bloggal kapcsolatosan, amelyek nem jelennek meg a posztokban, érdemes itt is követni.

Ha pedig még több inspiráló képet szeretnél nézegetni, akkor kövess Pinteresten, ahol téma szerint válogatom ki a jobbnál jobb képeket.

süti beállítások módosítása