Művészeti naptárból és építési maradékból kép a falra
2020. január 29. írta: TH Veszprém

Művészeti naptárból és építési maradékból kép a falra

Úgy indult, hogy tavaly vettem egy művészeti naptárat, amiből nagyon-nagyon megtetszettek a képek. Méretüknél fogva viszont elég drága lett volna a keretezésük. Kitaláltam, hogy megoldom én házilag, veszek hungarocell stukkókat, összeragasztom, befestem és kész.

kesz_nagyban.JPG

Aztán itt jött egy fél éves szünet. Ugyan is a férjem szerint azt nem lehet. Nem lehet mert:

  • csak holkeres stukkót kapni és abból nem lehet
  • a ragasztó pisztoly majd szétmarja, ezért nem lehet
  • a lakk, amivel le akarom fújni megmarja, ezért nem lehet
  • mire rögzítem a posztert? Nem lehet.
  • meg egyébként is. Nem lehet

Elárulom, hogy ne higgyétek el a férjeteknek/feleségeteknek/anyátoknak/apátoknak/bárkinek, hogy nem lehet. Lehet mindent, csak akarni kell. Ezt a képkeretezést meg főleg lehet és egyszerű is. (Amikor az 50-es kolléganőmnek meséltem, hogy megcsináltam a képkeretet, amire a férjem azt állította, hogy nem lehet, azt válaszolta: -Ó, nem kell ám nekik mindent elhinni :))

kellekek.JPG

Kell hozzá:

  • ízlés szerinti hungarocell stukkó. Jó a holkeres, pár száz forintért lehet venni festék boltokban. Egy nagyobb képhez két szálra volt szükségem.
  • ragasztó pisztoly. Nem fogja szétmarni, ellenben remekül meg lehet vele ragasztani mindent.
  • arany/fekete/ezüst fújós lakk vagy akril festék. Nem muszáj fújósnak lennie. Végső esetben a gyerek temperája is megteszi vagy az Ikeás gyerek festékeknek is szép színe van. Én most fekete akrillal és arany Lidl-ös dekor lakkal dolgoztam.
  • gérvágó. Ez tényleg elengedhetetlen, Ezt az egyet beláttam, hogy enélkül nem lehet.
  • valamilyen fűrész, amivel a gérvágóba fogott hungarocellt elvágod
  • karton vagy hungarocell, amire ráragasztod a papírképet, hogy kimerevítsd. Én az előző lakó által ott hagyott vékony maradék álmennyezettel dolgoztam. Lehetett.
  • és persze a kép, amit be akarsz keretezni

Elkészítés:

1. Először a képet kell megfelelő méretűre vágni. Ehhez tegyük a kép széléhez a választott keretet, nézzük meg hol fog felfeküdni a hungarocell a papírra és vágjuk körbe kicsi ráhagyással. Ha nem kell kivágni, akkor rögtön ugorjunk a hátlapra

2. A képünk hátuljára ragasszuk fel a hátlapot. Én nem találtam megfelelő méretű kartont, ezért vékony hungarocell álmennyezetet használtam. Mint kiderült, megfelel a célnak, könnyű és vágható. Ragasztópisztollyal ráragasztottam a képet.

hatlap.JPG

3. Most elővesszük a stukkót egyik felét levágjuk gérbe (balra dőlőbe), majd a belső élét beállítjuk a kép méretéhez.meretezes.JPG

Levágjuk jobbra dőlően.

4. Most jön a trükk: az elemek egyik oldala balra, a másik oldala jobbra kell, hogy dőljön. Ezért az elemek között fog keletkezni egy kis háromszög hulladék, amikor megfordítjuk a vágás irányt.

gervagas.JPG

5. Levágunk 2-2 egyforma (vagy 4 egyforma) szálat és összeragasztjuk az éleket a pisztollyal. Vigyázzunk, hogy pontosan egyformák legyenek. Nekem az egyikben volt egy pici, pár mm-es különbség, de szerencsére a ragasztóval tudtam korrigálni.

keret_nyersen.JPG

ragasztas.JPG

4. Ha kész, lefestjük a keretet a megfelelő színre. Én először aranyra fújtam, majd száradás után kevés feketét fújtam rá és száradás nélkül rögtön a második réteg aranyat. Így egy kicsit rusztikusabb hatású lett.

5. A képkeretet szintén ragasztópisztollyal ragasztottam rá a képre. Itt figyelni kell kicsit, hogy pontos legyen. Mivel a kész mű nagyon könnyű, ezért egy egyszerű madzag is megteszi akasztónak, amit szintén ragasztópisztollyal ragasztottam a kép hátuljára.

 

És tádámm!!!

kesz_messzebb.JPG

Még 11 lehetőségem van, naptárról révén szó, megyek, veszek még szegélyt, mutatom majd a végeredményt.

Alkotnál még?

eszkozok.JPGKőhatású kaspó fillérekből

 

Van egy csomó ronda kaspód, amit nem szeretnél kidobni? Fújd át egyszerűen, mentsd meg az enyészettől.

Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, akkor kövess a Veszprém Home Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal várlak.

Instagramon is jelen vagyok Itt olyan képeket és rövid bejegyzéseket találhatsz a bloggal kapcsolatosan, amelyek nem jelennek meg a posztokban, érdemes itt is követni.

Ha pedig még több inspiráló képet szeretnél nézegetni, akkor kövess Pinteresten, ahol téma szerint válogatom ki a jobbnál jobb képeket.

süti beállítások módosítása