Biztos szakmai ártalom, de részemről nagyon szeretem a társadalmi paródiákat. Ilyen ez az Y-generációsok otthonát parodizáló Bingo.
Ha te is 25-40 év közötti vagy (vagyis 1981 és kb. 1996 között születtél) tutira ismerősek lesznek ezek a lakberendezési tárgyak :)
Az eredeti cikket az Apartment Therapy oldalán találtam, de lefordítottam a feliratokat. Innen tudtam meg pl. hogy az általam is imádott millenial pink pl. azért millenial pink, mert az Y generáció (vagyis a milleniumi generáció) valamiért teljesen oda van érte, meg vissza. A Z-sek valamiért a sárgáért rajonganak ugyan ennyire. A magyarázat egyébként a színpreferenciára is ugyan az lehet, mint az egész stílusra. Ez a rózsaszín stabilitást fejez ki, nem hivalkodó, komoly, és hordozza magában a vágyott polgári állandóság lenyomatát. Ezen kívíül emlékeztet a biztonságos gyerekkorra és nyugalmat sugároz.
És most elemezzük ki egy kicsit a látottakat, mit is imádunk annyira (próbáljunk meg elvonatkoztatni a magyar viszonyoktól és próbáljunk globális szinten gondolkozni, természetesen csak a jóléti országokat figyelembe véve).
Látszólag szeretjük a természetes anyagokat. Ez nem csoda, mivel a mi gyerekkorunkban kezdődött az a trend, hogy a természetes anyagok gyakorlatilag eltűntek, mindent műanyaggal pótoltak, a bútorok, a ruhák, az élelmiszerek, minden egyre inkább mesterséges lett. Tehát várható volt, hogy felnőtt korunkra hiányozni fog a természet. Emellett a környezet védelem is egyre fontosabb a generációnknak, sokszor hallottuk már, hogy mindenért a tehenek a hibásak (vagyis az, hogy mi meg akarjuk őket enni és hordani), ezért azért a tehén bőr inkább csak utánzat.
A bútorok formája minimalista, amit én személy szerint a 2008-as válságra vezetek vissza, amikor is a generációnk nagy része vagy frissdiplomásként nem vagy nagyon nehezen tudott belépni a munkaerőpiacra vagy rögtön munkanélküli is lett. A szerencsésebbek csak alulfizetettek. Szóval ebben az időben kezdett újra divatba jönni a minimalizmus, az egyszerű formák a szűk ruhák (viszlát trapéz gatya, helló csőfarmer), ami bármilyen hihetetlen, de azért van így, mert így kevesebb anyagot kellett használni a tárgyakhoz, ruhákhoz és ez beleillett a válságkezelésbe. Aztán úgy maradtunk. Ugyan ide vezethető vissza az egyszerű, olcsó és könnyen szédszethető Ikea imádat is.
Mindenütt szobanövények. Elég keveseknek van saját tulajdonú lakása és a költözés is mindig ott lebeg az ember feje felett. Ki tudja jövő hónapban hol lakunk majd és a párkapcsolatok is később esedékesek, márha egyáltalán. Tehát kell valamilyen élőlény, amiről gondoskodni lehet. A kutya/macska túl macerás, ezért marad a növény. Egyszerű, olcsó, nem tiltja a főbérlő és ha véletlenül elfeletkezünk róla, akkor sem történik tragédia.
Motivációs poszterek. Kellett valami, ami tartja az emberben a lelket a munkahelyek, társak és otthonok között.
Az ananászra és színek szerint rendezett könyvespolcra nem találok magyarázatot. Egyszer én is próbálkoztam vele, de így nem találtam meg amit kerestem, így maradok a téma szerinti elrendezésnél. Lehet nem is olvasnak?
Ti hányat találtatok meg belőle az otthonotokban?
Ha tetszett a bejegyzés és nem szeretnél lemaradni a következő lakberendezési inspirációról, akkor kövess a Veszprém Home Facebook oldalán is, ahol még több érdekes tartalommal várlak.
Instagramon is jelen vagyok Itt olyan képeket és rövid bejegyzéseket találhatsz a bloggal kapcsolatosan, amelyek nem jelennek meg a posztokban, érdemes itt is követni.
Ha pedig még több inspiráló képet szeretnél nézegetni, akkor kövess Pinteresten, ahol téma szerint válogatom ki a jobbnál jobb képeket.