Tökéletes gulyásleves a lehető legegyszerűbb módon
2019. augusztus 12. írta: TH Veszprém

Tökéletes gulyásleves a lehető legegyszerűbb módon

A múlt heti szabim a "homecation" jegyében telt, vagyis otthon vakációztam. Remek alkalom arra, hogy kipróbálunk olyan dolgokat, amiket egyébként nem szoktunk. Nekem az egyik ilyen a főzés.

Bár tudok főzni, de nem szeretek, a férjem meg igen, szóval nagyon egyszerű a felállás nálunk. Ő főz én meg nem. Múlt héten azonban eléggé nem bírtam mit kezdeni magammal otthon ezért neki álltam főzni. Első nap csak muszájból, de aztán konstatáltam, hogy egyedül, nyugodtan, időmegkötés és beleszólogatás nélkül nagyon is pihentető dolog főzni. Szóval egész héten megtartottam ezt a jó szokásomat és főztem.

gulyas.jpg

Az egyszerű zöldbab főzelék után, gondoltam nehezebb terepen is kipróbálom magam, ezért a régóta tervezgetett gulyáslevesre esett a választásom. Semmi fakszni, marhalábszár, répa, fehérrépa, zeller, újkrumpli. A csavar, az elkészítés módjában van, ez pedig az öntött vas lábas. Mutatom:edgar-castrejon-xppomwl4r_a-unsplash.jpg

Tavaly karácsonyra kaptuk (nem ezt, ez is egy stock, de majdnem így néz ki), azóta nem tudom, hogyan tudtunk korábban élni nélküle. Használható gázon, indukcióson, szabad tűzön, sütőben egyaránt. Ha ez nem lenne elég, ilyen omlós és jó ízű semmi másban nem lesz a hús, az egyenletes hőeloszlás miatt. Teljesen új ízek költöztek be a konyhába a lábas felbukkanásával. Ha egyetlen edényt választhatnék, tutira ez lenne az, annyira univerzális.

És a klasszikus recept, ami jobb lett, mint valaha, a lábasnak köszönhetően.

Gulyásleves

(Hozzávalók 2 személyre)

  • 50 dkg marhalábszár
  • 3-4 sárgarépa
  • 3-4 fehérrépa
  • fél zellergumó
  • 1 nagy fej vöröshagyma
  • 1 paprika
  • 1 paradicsom
  • babérlevél
  • kömény
  • pirospaprika
  • olaj
  • bors
  • petrezselyem

A lábassal a tűzhelyen indítunk. Az olajon megpirítjuk a hagymát, majd rádobjuk a piros paprikát. Belefogatjuk a kockára vágott, leinazott húst (ez a művelet tartott a legtovább az egészben). Lepirítjuk, majd kevés vízzel felengedjük. Én ilyenkor teszem bele egészben a paprikát, paradicsomot és babérlevelet, hogy ebbe a pörköltszaftba főjön bele az ízük, majd amikor ez kész, kiveszem. Meghintem köménnyel, mivel ez a gulyásleves legfontosabb fűszere. Én ilyenkor még nem sózom, mert az a mániám, hogy akkor puhább lesz a hús. Nem tudom igaz-e. A sütőt bekapcsoltam kb 160 C-ra. Mehet bele a vaslábas, természetesen lefedve. A fél kg húst 45 percig hagytam benne. Addig kényelmesen megpucoltam a zöldségeket és Jóbarátokat néztem. 45 perc után mehet bele a só, bors és zöldségek, kivéve a krumpli, mivel az újkrumpli gyorsan megfő. Én itt kiveszem a paprikát és paradicsomot. Nyáron zsengék a zöldségek, ezért 30 percet hagytam csak bent, majd hozzáadtam a krumplit. Vizet lehet hozzáadni, hogy folyamatosan ellepje, de a lefedett lábasból nem fog elpárologni, szóval úgy számoljunk. A krumplival újabb 20 perc és kész. A petrezselymet csak a leges legvégén teszem bele, hogy megmaradjon a zsenge íz.

Újabb óda a vaslábashoz: a lábasnak köszönhetően a hús vajpuha lett, a zöldségek megtartották színüket, az ízek tökéletesen összesimultak.

Nem is tudom, honnan veszek fennkölt pátoszt, de a lábas és a főzés újonnan felfedezett öröme valahogy kihozta belőlem.

(A képek most is stock fotó oldalakról vannak)

süti beállítások módosítása