A nagymama nekiállt horgolni és amit készített, attól leesett az álluk...
2017. szeptember 29. írta: TH Veszprém

A nagymama nekiállt horgolni és amit készített, attól leesett az álluk...

Hú, az ilyen címeket nagyon utálom, isten bizony poénnak szántam. Az előző posztom úgy tűnik olyan jól sikerült, hogy az index is lehozta címlapon. Ez igazán jól esik, köszönöm ezúton is. Egyébként olcsó és egyszerű fűtés spóroló megoldásokról volt benne szó, mint a párásítás, huzatfogó vagy, hogy öltözzünk fel melegen. Először csak szép huzatfogó képekről szerettem volna egy válogatást készíteni, de aztán egy olyan jó infografikát találtam a Pinteresten, hogy inkább arról írtam és egészítettem ki. De ha már összeválogattam annyi szép huzatfogós pint is, ide teszem azokat is. 

1. Függönyt az ajtó elé!


A klasszikus, ajtó, ablak elé tehető huzatfogót a legkönnyebb elkészíteni, csak az nyílászáró szélességében kell egy csőszerű anyagot megvarrni és kitömni. Kitöméshez használhatunk polisztirolt, szivacsot, vagy egy régi pokrócot. Igazán szép és olcsó méterárut találhatunk a turkálókban is vagy horgolhatunk rá huzatot, mint a címben említett nagymama. Készíthetünk hozzá hasonló stílusban párnát és ajtó kitámasztót is, így kicsit variálhatunk a hideg időszakban a lakás kinézetén nem túl nagy befektetéssel. Mindenféle variáció van a Pinterest táblán.

2. Falvédő

Drága, de nagyon szép fali paneleket kínál a Kerma nevű magyar cég.

És ha már meleg-érzet, ne feledkezzünk meg a falvédőről sem. Régen minden háztartás alapvető része volt, de manapság mintha kiment volna a divatból, pedig egy ágy mellett nagyon jó szolgálatot tehet. Bárhogy igyekeztem, nem találtam klasszikus meleg falvédőről képet, úgy látszik, tényleg kiment a divatból :) A gyerekszoba esetében még könnyebb dolgunk van, magyar kézműveseknél nagyon szépek kaphatóak, akár szettben takaróval, párnával. Leginkább patchwork technikával készültek. Kamaszoknak vagy felnőtteknek jó megoldás lehet egy szép futószőnyeg az ágy mellé rögzítve (nekem is ilyen volt még Pesten) vagy ha elég ügyesek vagyunk mi magunk is csinálhatunk pom-pom technikával, subázással vagy szövéssel, ha nincs jobb dolgunk. Megvarrni sem túl nehéz, már annak, akinek van gépe és tud varrni. Szép falvédőt mutat be az Otthonkommandó ebben a cikkben vagy Meskáról is szemezgethetünk. Érdemes szétnézni náluk, a betontól (jó az nem túl meleg) a fán keresztül a bőrig mindenféle anyagból kínálnak fali elemeket. Vállalkozó szelleműek maguk is elkészíthetik. Nekünk pl. egy szőnyeg van az ágyunk felett. Ugyan nem külső fal és a távfűtés és 12 cm hőszigetelés gondoskodik a melegről, de jól néz ki. 

3. Orosz módra, szőnyeg a falon

haloszoba.JPG

Ez az ágyunk feletti szőnyeg (Ikea)

Saját képet használtam, mert amikor ezt kitaláltam, hogy ilyet szeretnék, ehhez sem találtam a neten inspirációt. Egyébként a Társasjáték című magyar sorozatból vettem annó az ötletet. Az ágytakarónk annyira nem megy hozzá, de külön-külön mindkettőt imádom. Egy ilyen ágytakaró is szépen mutat a falon. Például a Fővám téren van olyan bolt, ahol minden félét árulnak.

 

 Képek forrása: itt és itt.

Tetszett a cikk? Kövess Facebookon, Instagramon vagy Pinteresten még több tartalomért.

süti beállítások módosítása