URstyle- a saját ruhásszekrényed online
2018. július 08. írta: TH Veszprém

URstyle- a saját ruhásszekrényed online

Emlékeztek még a Spinédzserekben arra a jelenetre, amikor reggel Alicia Silverstone a számítógépén nézegeti a ruhákat és választja ki a kedvének valót? Hát a technika fejlődésével már nincs messze a teljes megvalósulás, sőt, szerintem már létezik, csak én nem tudok róla és most nincs is kedvem utána nézni.

DE! Arra van egy jó módszerem, hogyan tarthatod észben és a gépeden a ruhatáradat, hogy emlékezz minden összeillő szettedre és kedvedre készíthess variációkat. Mindezt könnyen és gyorsan.

Előző cikkemben megmutattam, hogyan állíthatsz össze magadnak olyan ruhatárat, ami kis helyen is elfér és könnyen variálható. Most megmutatom mi az én módszerem arra, hogy ebből a viszonylag kis kollekcióból kihozd a maximumot és hetekkel, hónapokkal vagy egy év múlva is emlékezz arra, hogy milyen ruháid vannak és milyen összeállításokat tudsz belőlük viselni

A megoldást számomra a URstlye hozta el. (Vagyis először a Polyvore, de mire megtanultam kezelni és elmentegettem benne a ruháimat, egyszer csak megszűnt. Csak úgy, egyik pillanatról a másikra. Aztán hónapokig nem volt alternatíva, de most lett a URstyle. A Polyvore szerintem jobb volt, de ezt is folyamatosan fejlesztik, lehet ugyan az a csapat áll mögötte, adjunk nekik időt.)

A lényege, hogy a ruha webáruházak kínálatát nem csak márkák szerint nézegetheted, hanem színek és típus szerint is, sőt, montázsokat is készíthetsz magadnak a kínálatukban lévő ruhákból, amiket aztán lementhetsz a Pinterestre. És ez az, ami számomra a lényeg, mert így tudok létrehozni egy mindig kéznél lévő ötlettárat, amiben csak a saját ruháim szerepelnek és nem kell sóvárogva nézegetnem a mások által szépen összerakott szetteket.

A kezdetek

Első lépésként regisztrálni kell az oldalra (link). Belépés után ezt a képernyőt fogod látni:

kezdolap.JPG

Ha nem érdekel, hogy legyen rólad fénykép, leírás, stb, akkor már kattinthatsz is a jobb felső sarokban lévő "CREATE" gombra és indulhat is az alkotás. Ha szeretnél beállítani magadról fényképet és összekötni ezt a fiókodat a többi közösségi média fiókoddal, akkor pedig a bal felső sarokban lévő három vonalra kattints, ahol az edit profile lehetőségnél választhatsz profilképet, borítóképet, leírást, stb. Erre a menüpontra majd még visszatérek.

A kreálás

Ha rákattintottál a "CREATE" gombra a következő képernyő jön be:create.jpg

Jobb oldalon találod a ruhákat típus szerint. Ha rákattintasz valamelyikre, utána persze tudsz tovább szűrni. Vagyis rákattintasz mondjuk a nadrágokra, aztán a két kis barna négyzetre, ott kiválasztod a színt, de ha mondjuk csak a skinnyk vagy a magas derekúak között keresnél, azt pedig beírhatod a keresősávba (persze angolul). És szépen ki fog hozni egy csomó, egymáshoz nagyon hasonlító ruhát. Ellapozgatsz köztük, kiválasztod azt, amelyik a legjobban hasonlít a sajátodra és rákattintasz. Ekkor meg fog jelenni a ruha a képernyő közepén. Ha megvan a nadrág, jöhet a póló, cipő, ékszer, stb. Én nagyon sok ideig el tudok szórakozni azzal, hogy megkeressem azt a ruhát, ami tényleg a legjobban hasonlít fazonra és színre a sajátomra. Ez azért fontos, mert ugye itt most a saját ruhatárunkat akarjuk leképezni és tárolni, abból szeretnénk szetteket összeállítani és el szeretnénk kerülni új darabok vásárlását.

Publikálás

Ha megvan az aznapi outfit, mehet is a publikálás. A Publish gombra kattintva (bal felső sarok) felugrik egy ablak. Itt elnevezheted a szettedet (én azt szoktam beírni, hogy pl. 27. hét, hétfő) és adhatsz leírást is (kék pamutruha arany és bronz kiegészítőkkel). Akár mit megadhatsz, akár azt is, hogy hova viseled az adott ruhát vagy milyen idő van éppen aznap. Miután beírtál mindent, ezt fogod látni:

kesz_szett.JPG

És itt most egy lényeges lépés következik: a szett mellett az egyes darabok is megjelennek, amiket erősen érdemes egyenként lájkolni (kis szívecskére kattintani), hogy az oldal elmentse a kedvencek közé. Ez azért jó nekünk, mert ha végre kitúrtuk a miénkre legjobban hasonlító darabokat a több ezer ruha közül, akkor így könnyen vissza is tudjuk keresni őket és más összeállításba is be tudjuk szerkeszteni. A ruhák mellett a kis közösségi média ikonokra kattintva könnyen közzé is tehetjük a kreációt. Én a Pinterestet használom erre a célra, mert ott szépen, szakaszos táblába rendezve tudom tárolni a napi viseletemet. Amikor a Polyvore leállt, nagyon el voltam keseredve, de legalább a korábbi összeállításaim nem vesztek el, mivel a Pinterestre is fölpakoltam őket.

A profil

Most nézzük meg a saját profilt, mit találunk még rajta.

profil.jpg

Így néz ki a saját profilod, ahova a jobb fölső sarokba, a profilképedre kattintva tudsz eljutni. Itt megtalálhatod az eddig összeállított szettjeidet, a likes fülön vannak azok a ruhák, amiket likeoltál (tehát kvázi a ruhatárad). A többi fület én nem használom, nézegessétek meg, hogy mi van még alattuk :)

A profil fölött láthatóak a get inspired, shop, és community fülecskék is. A get inspired alatt mások összeállításait lehet nézegetni (én itt szoktam megnézni, mások hogy rendezik el a tábláikat), lehet a többieket követni is. A shop alatt értelemszerűen vásárolni lehet (mert tulajdonképpen ez az egész egy nagy webáruház). A community fül alatt fórumok vannak.

Clipper

Nemrég megjelent az oldalnak egy új funkciója is, ami már a Polyvorenak is volt, de én nem használtam. Lényege, hogy egy plug-in telepítésével a netről bárhonnan elmenthetsz és beemelhetsz képeket a Urstylba. Nálam ez most nem működött, de majd megpróbálom másik gépről is. A bal oldali kinyíló menü Clipper gombja rejti ezt a funkciót.

Video

És ha az én leírásom nem lett volna elég világos, nézzétek meg a Urstyle oktatóvideóját és próbálgassátok az oldalt, mert egy csomó olyan funkciója van még, amiről én nem írtam (vagy nem tudok).

A Pinterest

Miután az oldalról egy kattintással közzétetted a szettedet, érdemes kicsit átdolgozni a pint. Erre azért van szükség, mert az oldal magától berak valami angol leírást (még véletlenül sem azt, amit te adtál meg) és a saját linkjét jelöli meg létrehozónak. Ha azt szeretnéd, hogy a te weboldalad, blogod vagy éppen semmi ne jelenjen meg a linknél, akkor menj Pinteresten menj a pin szerkesztésére és írd át simán ezeket az adatokat arra, amire szeretnéd. Megmutatom az én Pinterest táblámat:

 

 Kapcsolódó cikkek:

Kicsi a gardróbod? Egyszerű és praktikus ruhatár kialakítása

A turkálás szociológiája

5 tipp a rendezett gardróbért

 

süti beállítások módosítása