Csodaszép zero waste őszi koszorú 4 lépésben, ingyen
2018. október 05. írta: TH Veszprém

Csodaszép zero waste őszi koszorú 4 lépésben, ingyen

Minden évszakban szeretem a kinti természetet kicsit becsempészni az otthonomba. A természetes díszek nem csak gyönyörködtetnek, hanem az egészségünknek is jót tesznek, nem szennyezzük vele a környezetet és még csak nem is kerülnek semmibe.

canva.jpg

Egyszer egy gyógynövényekről szóló könyvben azt olvastam, hogy a begyűjtésükre fordított természetben töltött idő legalább olyan jó hatással van az egészségünkre, mint a növényekben található hatóanyag. Én maximálisan elhiszem ezt az állítást és tényleg jobban is érzem magam egy kirándulással töltött hétvége után. Egy kis séta a jó levegőn, a természeti értékek megcsodálása és máris nem tűnik olyan stresszesnek az élet.

Szeretem, ha a bejáratom kellemes látványt nyújt, sokkal jobb érzés hazaérkezni, ha már az ajtón van valami szép dolog. Nyáron levendulakoszorút készítettem, most ősszel pedig egy erdő szélen növő növény tetszett meg nagyon, név szerint Solidagonak hívják és inkább gyom, mint haszonnövény, szóval nem fáj senkinek az ajtókoszorúm. Szedtem is két jó nagy csokorral a már elszáradt növényből, már csak azt kellett kitalálnom, mihez is kezdek vele és legfőképp, hogy hogyan. Nagyon tetszenek a Pinteresten fellelhető tömött, nagy ajtókoszorúk, amiket általában a megalomán amerikaiak tesznek ki az ajtajukra. Némelyiket erős túlzásnak érzem, de egy egyszerű fajtával én is tudok azonosulni.

virag.jpg

Egy nagy szatyor száraz Solidago

Koszorú alapot keresve tévedtem be egyik délután a közelünkben lévő virágboltba. Mivel az ajtónk fémből van és csak mágnessel tudok rá bármit is kitenni, ezért a nehéz szalma és moha koszorúalap szóba sem jöhetett. Az eladó hölgy nagyon kedves volt és elmondta, melyek azok a növények, amelyekből magam is elkészíthetem a könnyű, de tartós alapot. Ezek növények még városon belül is megtalálhatóak bárki kertjében vagy egy elhagyott épület közelében:

  • iszalag (én ezt választottam)
  • borostyán
  • vadszőlő
  • fűzfa

iszalag.JPG

Az iszalag a fehér virágú, indás növény. A virágát is felhasználhatjuk díszítésre.

A levelétől megfosztott rugalmas indákból alapot fonunk és már kész is.

koszoru_alap.jpg

Ennyi az alap. Erre tettem rá spárgával a száraz virágot.

Kicsit hullott belőle a fehér pihe, de a végén lefújtam hajlakkal és azóta nem szemetel.

koszoru.jpg

És tádám! Zéro waste koszorú az ajtóra

Még több házilag elkészíthető ajtódíszt találsz ezen Pinterest táblámon. Kövess, ha szeretnél értesülni a legújabb tartalmakról.

FONTOS! Védett növényt soha ne szedj le! Másik fontos szabály, hogy egy helyről, mindig csak keveset szedj, legyen az gomba, növény, termés, bármi, hogy újra tudjon nőni. Vigyél magaddal kést, ollót és a lehető legkevesebb kárt okozva, a növények gyökérzetét nem megsértve szedd meg, amire szükséged van.

süti beállítások módosítása